Adun UMNO Kata Utusan Penipu

boikot utusan..pemimpin hipokrik

shabudin yahya

YB Shabudin Yahya

 

 

 

 

 

 

 

 

Semasa isu Utusan dibahaskan di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang ,hanya 2 orang YB yang berada di dewan yang mulia.Saya berada di dalam dewan pada masa isu usul Utusan dibangkitkan.Usul pembohongan Utusan seperti ini……PENIPU.

Katanya, merujuk kepada satu laporan satu berita Utusan Malaysia bertarikh 11 November 2010, akhbar itu memetik kononnya seorang wakil rakyat Shahbudin Yahya (BN-Permatang Berangan) mendakwa kerajaan negeri telah membelanjakan sebanyak RM1.5juta untuk membaiki banglo yang didiami oleh Ketua Menteri iaitu Seri Teratai.


“Bagaimanapun Shahbudin menafikan bahawa beliau pernah mengeluarkan kenyataan itu ketika disoal dalam DUN dan ini menunjukkan Utusan Malaysia telah menyiarkan laporan palsu,” katanya dalam sesi penggulungan persidangan DUN.”

Saya terkejut juga apabila pemangku Ketua Pembangkang Dato Seri Helmi Yahya ( Umno/Bn Teluk Bahang) tidak percaya kepada Utusan Malaysia.Masa itu saya sempat perhatikan pegawai-pegawai kerajaan muka berubah dan penuh minat nak kepastian apakah ucapan itu benar-benar serius atau buat-buat lakonan…..Memang benar Ketua Pembangkang tak percaya Utusan Malaysia dan semua dalam dewan dapat mendengar dengan jelas…..

1.Titik hitam Utusan Malaysia laporan salah pada 11 November 2010.

2.Titik hitam Utusan Malaysia laporan salah pada 07 Mei 2011.

dan banyak lagi titik hitam Utusan Malaysia.

Saya bangkit semula,kerana Yb ini tak percaya Utusan dan banyak kali Utusan kalah di Mahkamah.YB umno pun tak percaya Utusan,ahli UMno bagaimana ?
Apakah adun Umno ini nak tanding lagi PRU 13,impian kali ini pasti gagal,masalah dalaman parti serta kerana kebangkitan rakyat kawasan tersebut ubah sekarang cukup kuat.Umno gigit jari.
Saya lebih suka baca Sinar Harian……./fb.

Posted on February 15, 2013, in Politik and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a comment